Právny spor medzi spoločnosťami Epic Games a Apple sa odhaľuje

10 júla 2024
by
A detailed high-definition illustration depicting the conceptual scene of a major legal case accusing a large technology company of monopolistic practices. The scene should include elements related to both technology and law, like a gavel, courtroom, smartphones, and corporate logos, but avoiding any explicit depiction of real company logos or identifiable elements.

V nečakanom obrate sa právny spor medzi spoločnosťami Epic Games a Apple podstatne zvýšil, pričom ministerstvo spravodlivosti a sedemnásť štátnych prokurátorov podali rozsiahlu žalobu proti Apple za údajné monopolistické praktiky v smartfónovom priemysle. Epic Games, tvorca hry Fortnite, dlhodobo verejne obviňoval Apple App Store z antikonkurenčného správania, čím spustil komplexný a kontroverzný právny spor, ktorý sa ďalej odvíja.

Hoci sa v 88-stranovej žalobe nepriamo nespomínalo meno Epic, obvinenia, ktoré sa objavili, odrážajú trvajúce diskusie týkajúce sa antikonkurenčných praktík v rámci App Store.

Špikou sťažnosti spoločnosti Epic sa točí okolo požiadavky App Store na to, aby vývojári odovzdávali 30 % zo svojich príjmov z in-app nákupov Apple. Na rozdiel od zariadení so systémom Android, na iPhone je možné inštalovať aplikácie len z App Store, čo Apple poskytuje kontrolu nad každou dostupnou aplikáciou. Výkonný riaditeľ Epicu, Tim Sweeney, sa ostro kriticky vyjadroval k týmto praktikám, argumentujúc, že sú monopolistické a škodia menším vývojárom. V roku 2020 sa odvážne Epic rozhodol umožniť hráčom hry Fortnite priamy platobný styk s firmou, obchádzajúc poplatok, ktorý vybrala Apple. Následne Apple odstránil Epic zo svojho App Store, čo viedlo k sérii právnych sporov, ktoré pokračujú dodnes.

Napriek predchádzajúcim rozhodnutiam v prospech Applu, v nedávnej žalobe sa mnohé sťažnosti Epica zhodujú.

Žaloba poukazuje na pomerne libovôľné presadzovanie pokynov App Storeu zo strany Applu a na trestné opatrenia voči vývojárom, ktorí využívajú technológie, ktoré sú v rozpore s postavením Applu. Hlavným sporom Epica je, že vývojári sú nútení zdieľať 30 % zo svojich príjmov z aplikácií s Applom, čo považujú za neferové. Okrem toho exkluzívny charakter App Store na iPhonoch poskytuje Applu neobmedzenú kontrolu nad distribúciou aplikácií, čo je sporný bod pre Epic.

Tim Sweeney, zvyčajne hlasitý v týchto záležitostiach, sa počas právnych konaní zachoval zdržanlivo a neprezentoval svoj názor na sociálnych médiách.

Na základe toho, ako sa právny spor rozvíja, je dôležité si uvedomiť významnú prítomnosť Applu na trhu so smartfónmi a trvajúcu popularitu App Store ako hlavného trhu s aplikáciami. Výsledok tohto prípadu a možné zmeny v antimonopolných predpisoch by mohli mať významné dôsledky pre trh so smartfónmi a vzťahy medzi technologickými gigantmi a vývojármi aplikácií.

Pre ďalšie informácie o účasti Applu v právnych sporoch navštívte [Apple Polska](https://www.apple.com/pl/).

Často kladené otázky:

1. Čo je hlavným problémom v právnom spore medzi spoločnosťami Epic Games a Apple?
Hlavná obava sa týka údajných monopolistických praktík Applu v jeho App Store, vrátane požiadavky na to, aby vývojári zdieľali časť svojich príjmov s technologickým gigantom.

2. Prečo je Tim Sweeney kritický voči politikám Apple App Store?
Tim Sweeney, generálny riaditeľ spoločnosti Epic Games, verí, že politiky Applu, ako je 30% podiel z príjmov a obmedzujúce kontroly distribúcie aplikácií, sú monopolistické a znevýhodňujú menších vývojárov.

3. Aký dosah má právny spor na spoločnosti Epic Games a Apple?
Trvajúci právny spor spôsobil, že Epic Games bolo odstránené z App Store, spustilo to právne spory medzi dvoma spoločnosťami a prilákalo pozornosť k antimonopolným úvahám v rámci technologického priemyslu.

Don't Miss

NVIDIA’s Earnings Shock! What It Means for Gaming’s Future

NVIDIA šokujúce zisky! Čo to znamená pre budúcnosť hier

Herný priemysel je nabitý vzrušením, keď najnovšia správa o ziskoch
RISC-V Breakthrough: The Witcher 3 Running on RISC-V Architecture

RISC-V Prielom: Hra The Witcher 3 bežiaca na architektúre RISC-V

V dojímavom výkone sa vývojárom podarilo spustiť populárnu AAA hru